מחפשים חשמלאי מוסמך?
מחפשים חשמלאי מוסמך?

אישור חשמלאי מוסמך לכיבוי אש

כחלק מבדיקות שגרתיות הצריכות להתבצע כל שנה בעסק, נכללת גם בדיקה והגשת טופס אישור של חשמלאי מוסמך לעסק עבור כיבוי אש. מה כוללת הבדיקה? מי יכול לבצע אותה וכל כמה זמן? לפניכם כל המידע הדרוש ומה שחשוב לדעת.

מה זה אישור חשמלאי מוסמך לכיבוי אש?

על מנת שרישיון העסק יהיה תקף ועפ"י חוק החשמל במדינת ישראל - כל מבנה המיועד לשרת את הציבור או מבנה פרטי, מחוייב לעמוד בסטנדרטים של בטיחות אש כפי שהוגדרו ע"י מוסדות כיבוי האש. לכן, יש צורך בבדיקה תקופתית ואישור (טופס 3) של חשמלאי בודק מוסמך בעל רישיון בתוקף בלבד.

מטרת הבדיקה היא לוודא שהעסק עומד ביכולת להתמודד במקרה של שריפה במקום, ושיש לו את כל האמצעים הנדרשים לשמירה על רמת בטיחות גבוהה עבור מי שנמצא במקום במצב חירום.  
 

אישור חשמלאי מוסמך לכיבוי אש

מי רשאי לבצע בדיקה ואישור לכיבוי אש?

קיימים סוגי חשמלאים שונים, ובמקרה זה חשוב לדעת כי רק חשמלאי מוסמך בעל רישיון בתוקף יוכל לבצע את הבדיקה הנדרשת בהתאם לתכיפות שנקבעה לה. לכן, חשוב לוודא כי החשמלאי הבודק הינו בעל סוג רישיון (1,2,3) המותאם לעבודה עם רמת המתח והאמפר בלוח החשמל הקיים בעסק ולבצע בדיקת רישיון חשמלאי.

אופן הבדיקה לאישור כיבוי אש ע"י חשמלאי מוסמך

הבדיקה הנדרשת לקבלת אישור כיבוי אש, חלה על כל מערכת החשמל הנמצאת בעסק וכל הפרטים הנדרשים להתנהלות במצב חירום. אלו עיקרי הבדיקה הנעשים ע"י חשמלאי מוסמך לצורך קבלת האישור:

  • בדיקת מערכת החשמל - ווידוא תקינות מערכת החשמל על כל פרטי כולל לוחות חשמל, פחת ומתגים, נקודות חשמל, גופי תאורה, מוליכי חשמל, בדיקת הארקה וכו'.
     
  • בדיקת תאורת חירום ושילוט - וידוא הימצאות שלטי חירום, תאורת חירום, דרכי מילוט ויציאות חירום במקרה הצורך.
     
  • בדיקת פנל כבאים - מערכת שליטת כבאים המחוייבת להימצא בכל עסק ועוזרת להתנהלות נכונה ובטוחה בעת שריפה. בדיקת תקינות מפסקים ולחצנים בפנל, הפעלת ספרינקלרים, גלאי עשן, מנדפים ועוד.

חשמלאי מוסמך מומלץ להוצאת אישור לכיבוי אש

ביצוע בדיקת חשמלאי והוצאת אישור עבור כיבוי אש, מצריכה חשמלאי מוסמך בודק, בעל ההסמכה והמקצועיות הנדרשת. לשם כך רצוי להזמין חשמלאי מומלץ, בעל ניסיון שיידע לבצע את העבודה ברמה הגבוהה והבטיחותית ביותר. דרכנו תוכלו לקבל עד 3 הצעות מחיר מחשמלאים בודקים מוסמכים ומולצים באזורכם. השאירו את הפרטים, השוו וחסכו זמן וכסף יקר!

 

מחפשים חשמלאי?
השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון 077-9725562

חשיבות טופס אישור חשמלאי מוסמך לכיבוי אש 

בדיקת והוצאת אישור של העסק עבור רשות כיבוי האש הנה בעלת חשיבות גבוהה מאוד בשל הדברים הבאים:

  • בטיחות ושמירה על חיי אדם ורכוש - מטרת העל של הבדיקה הנה בראש ובראשונה שמירה על חיי אדם והמקום, ע"י וידוא תקינות כל המערכות הנדרשות לתפעול נכון בעת מצב של שריפה או מצב חירום. כמו כן וידוא תקינות מערכת החשמל מקטינה את האפשרות להתלקחות שריפה בעקבות תקלה ומקנה תחושת ביטחון וביצוע כלל הפעולות הנדרשות לשמירה על בטיחות האנשים והמקום.
     
  • אישור עבור הביטוח - חברות ביטוח רבות אינן מאפשרות לבטח עסקים שאינם בעלי אישור שכזה. אישור זה מקנה בטוחה כנגד תביעות ונזקים שעשויים לקרות ומוכיח את כלל הפעולות שבוצעו לצורך הגנה על רכוש ונפש.

כל כמה זמן צריך לחדש אישור לכיבוי אש?

עסק בתחילת פעילותו ולאחר סיום בניית המבנה נדרש להגיש אישור לכיבוי אש ע"י חשמלאי מוסמך על מנת שיקבל את רישיון העסק ויוכל להתחיל את פעילותו. סביר להניח כי בעת תהליך בניית המבנה נדרשתם להגיש טופס לחיבור חשמל זמני (טופס 2) ע"י חשמלאי מוסמך, כך שמומלץ להמשיך להתנהל מולו להגשת אישור לכיבוי האש. 

כאשר מדובר בחידוש רישיון העסק, תכיפות הבדיקה ואישור חשמלאי מוסמך נקבעת ע"י רשות כיבוי האש בהתאם למאפייניו הייחודיים של העסק. לדוגמא, ישנם עסקים שצריכים לבצע את הבדיקה אחת לשנה ויש כאלו שנדרשים לבצעה אחת לחצי שנה.